Hur Man Gör Chiapudding: 3 Enkla Recept

Protein Chiapudding

Just nu håller jag på att leta efter andra frukost alternativ eftersom jag tröttnat lite på havregrynsgröt. Sökte runt lite på nätet och hitta chiapudding! Chiafrön har jag aldrig använt tidigare i matlagning, vet att det har varit trendigt väldigt länge i USA. Chiafrön är väldigt rika på näringsämnen per /g, de innehåller mineraler, kalcium,… Read more »

Så Deffar Du: Stor Guide Om Fettförbränning

Deffa. hur man deffar

Nu såhär inför nyårstider och nyårslöften är det många som vill gå ner i vikt och få en snygg kropp. Många tror att det bara är att börja träna så löser det sig, men riktigt så lätt är det tyvärr inte. Det är mycket kunskap och teori bakom en välsvarvad hydda. Att lära sig allt… Read more »

Gör Din Egen DrickKvarg På Mindre Än 30 sec

Drick Kvarg

Idag delar jag med mig ett recept på drickkvarg som är väldigt smidigt att ta med sig som mellanmål. Detta recept innehåller väldigt lite fett och kolhydrater och passar främst dem som vill ligga på ett högt proteinintag och lågt kaloriintag. Recept på drickkvarg: 500g naturellkvarg 0,2% fett. 3 dl vatten 20g hallon Innehåll: kcal… Read more »

25 Proteinrika Livsmedel För Muskelbygge

Hungrig

Att få i sig tillräckligt med protein har du säkert hört är viktigt för att lyckas med din styrketräning och det stämmer. Mer om hur mycket du behöver finns skrivet i denna artikel. Det jag tänkte dela med mig är en lista på 25 livsmedel som alla håller en hög mängd protein som inspiration. Livsmedel i… Read more »

Gainer För Muskelbygge | Gör Din Egen Proteinshake

Tänkte dela med mig ett recept på en gainer för dig som har svårt att få i dig kalorier. Personligen finner jag det lättare att få i mig flytande kalorier än att äta fast föda konstant. Denna passar utmärkt som mellanmål till jobbet eller efter ett tungt pass på gymmet. Hoppas du gillar receptet, varning den innehåller… Read more »

Skippa Det Fejkade Sockret

cola zero

Jakten på idealvikten och drömkroppen får många att ta till så kallade ”light-produkter”. Läsk är ett sådant typiskt livsmedel som vi gärna köper hem en light-version av istället för originalet. ”Det finns ju inga kalorier i den så det måste vara bra” tänker säkert många men fallet är snarare tvärtom. Genom de olika typer av… Read more »

Kolhydrater Under Träningen

kolhydrater under träningen

Hur mycket kolhydrater man behöver äta i samband med träning har länge varit ett omdiskuterat ämne. Man har länge påstått att man måste få i sig mycket kolhydrater för att kunna orka med att träna och prestera. Björn Ferry har dock visat att det inte alls är så pass viktigt som man tidigare trott då… Read more »

Kroppsfett Procent: Allting Du Behöver Veta!

-Vad är kroppsfett? -Vad är en bra mängd kroppsfett att sikta på? -Hur mäter man kroppsfett? -Vad är det bästa sättet att minska sitt kroppsfett? Kroppsfett är ett klurigt ämne – Det är tufft att räkna ut och svårt att konstant mäta. I Denna artikel kommer vi gå igenom några frågor kring kroppsfett som du… Read more »

Stenålderskost | Paleo Vad Är Det?

Paleo

Paleokost ( stenålderskost ) är en typ av upplägg som egentligen bara innebär att vi äter det vi från början var ämnade till att göra. Paleokosten innebär att man då äter det som fanns innan vårat jordbruk slog igenom och bredde ut sig. Det är därmed inte heller särskilt förvånande att vi mår bra att… Read more »

Bulka: Ät Dig Till Mer Muskelmassa

Bulka

Att bulka är ett mycket välanvänt uttryck inom framförallt styrketräningen och bland bodybuilders. När man bulkar så försöker man helt enkelt att äta så mycket som möjligt samtidigt som man tränar så mycket som möjligt för att på så sätt kunna maximera muskeltillväxten. Detta är dock inte någon genväg till en snabbare tvättbräda men det… Read more »